Masal Yolu ve Romantik Yol Gezisi

03/03/2016

Romantik Yol

Würzburg

Würzburg’a varınca arabamızı kapalı otoparka bıraktık ve tarihi köprüden geçerek eski şehir meydanına varmayı umduk. Ancak Würzburg  2. Dünya Savaşında çok yara almış bir şehir olduğu için tarihi bir şehir meydanı olmayan, eski ve yeninin iç içe girdiği bir üniversite şehri ile karşılaştık. Tarihi köprü Prag’daki Charles Köprüsü’ne benziyor.

Zaten  Würzburg’un küçük Prag olduğunu gitmeden önce okumuştum. Prag kadar büyüleyici olmasa da kendine has güzellikleri olan bir şehir. Kentin en ilginç ve muhteşem yapısı Residans Würzburg 1981 yılında UNESCO tarafından Dünya Mirasları Listesi’ne alınmış, Dünyada tavana çizilmiş en büyük fresk bu yapının içinde.

Romantik Rota’ya Japonların büyük bir ilgi gösterdiğini okumuştum. Hakikaten de sanki  Japon istilası vardı :)

Bremen’den yağmurla başladığımız yolculuk güneye indikçe yerini inanılmaz bir sıcağa bıraktı. Würzburg’un bir de Marienberg Kalesi var, kan ter içinde kaleye çıktık. Muhteşem bir şato ve kale manzarası ile karşılaştık. Şato’nun  gölgesinde dinlenmek iyi geldi. Hatta kafede  manzaraya karşı bir şeyler içip soluklanmak en iyisiydi.

Würzburg

Tam bir günümüzü Würzburg’da geçirdik ve gece yine Airbnb’den ayarladığımız bir evde kaldık. Würzburg güzel ama bence bir gün geçirdikten sonra  akşama Rothenburg’a gidip konaklama orada yapılabilir. Çünkü hakikaten Rothenburg ob der Tauber çok daha romantik bir şehir.

Rothenburg ob der Tauber

Ertesi sabah erkenden Würzburg’dan ayrılıp Rothenburg’a geldik. Bu ortaçağ kasabasına büyükçe bir sur kapısından giriliyor.

Rothenburg meydanında 2 etkinlik var, birisi meydandaki kilisenin saat kulesinde saat başı Rothenburg’un tarihinde önemli yeri olan, eski belediye başkanının iddiaya girip, 100 fıçı bira içip şehrini kurtarmasının tasvir edildiği kukla gösterisi, gece de şehir turu:  Nightwatchman turu.

Rothenburg’u gezerken şehri çevreleyen  kale surlarına da çıkıp, şehrin çevresinde yürüyüş yapıp tarihi binalarını bir de tepeden  görmek gerek. Masal gibi evleri, masal gibi oyuncakçıları ile tam bir masal diyarı Rothenburg….

Rothenburg’da benim en çok sevdiğim yer Christmas Müzesi ve Kathe Wohlfahrt’ın Noel Dükkanı oldu. Allah’ım nasıl büyülü bir yer  burası! Oyuncaklar, tahta işlemeli süsler, kurşun askerlerin devasa boyundan en miniğine kadar biblolar benim gibi noel ruhunu mistik bulanlar için cennet!!! Bir o kadar da alışveriş çılgınlığına sevkeden bir yer. Bir şubesini Burugge’da görmüş  bayılmıştım ama asıl kaynak Rothenburg’daymış :) Rothenburg çok küçük bir  şehir olduğu için her yeri gündüz ve gece doya doya gezdik. Bu yüzden Christmas Market’e  çok zaman ayırabildik. Öyle ki eşim birkaç defa beni kapıda beklemek zorunda kaldı. Sonuç olarak elimde bir paket dolusu yılbaşı süsü ile döndüm :) Tek kelime ile bayıldım ve Rothenburg’un noel zamanı ne kadar güzel olabileceğini hayal ettim.

Kathe Wohlfahrt – Rothenburg

Rothenburg’u doya doya gezdiğimiz için artık  Romantik Rota’nın en son durağı olan Füssen’e doğru yola koyulma vakti gelmişti.