Kaşiflerin Lizbon’u…

Selanik: Bir ulusun geleceğinin doğduğu yer…
03/05/2014
Avrupa’nın en batı ucuna yolculuk…
18/05/2014
Selanik: Bir ulusun geleceğinin doğduğu yer…
03/05/2014
Avrupa’nın en batı ucuna yolculuk…
18/05/2014
Kaşifler Anıtı

Lizbon şehir merkezi iki tepenin tam ortasında yer alıyor, aynı bizim İstanbul’umuz gibi 7 tepe üzerine kurulu bu şehirde yaşlıların işi zor, iniş-çıkış bitmiyor. Yüzümüzü Tejo’ya döndüğümüzde solda Alfama ve tepesinde Sao Jorge Kalesi, sağımızda ise Bairro Alto=Yukarı Mahalle yer alıyor. Nasıl çıkacağız biz bu yukarı mahalleye derken, Elevador de Santa Justa=Santa Justa Asansörü imdada yetişiyor.

Santa Justa Asansörü

Yine kuyruk var, Paskalya’da gökten turist yağıyor. Günlük biletimize asansörler de dahil. 1902 yapımı çelik asansör, İzmir’deki gibi atıyor bizi yukarı mahalleye. Önce bir kahve molası, sonra yukarı mahallenin kibar caddesi Rua Garret bizi bekliyor. Rua Garret’te yüz yıllık bir kafe var:Brasileira… Şık atmosferde soluklanıp, uzak diyarlardan gelen kahve eşliğinde Pastell de Nata yemenin tam zamanı.

Café Brasileira

Bugünün planında bir yokuş daha var. Lizbon’da ömür biter, yokuş bitmez. Elevador de Bica’ya geldiğimizde, yokuşun dikliğini gördüğümüzde gözlerimiz büyüyor. Funikülerin frenleri tutmasa , istikamet doğru Tejo’nun serin suları.

Sari Füniküler

Bu “elevadores” ile bu kez inişteyiz. İne-çıka akşamı buluyoruz. Bir an önce otele dönmeli, üstümüzü değişmeli, Fado gecesine hazırlanmalıyız. Metro durağı aramaya, kırmızı-yeşil hat değiştirmeye vakit yok. Taksiler ucuz, şehrin öteki tarafına gidiş 10 Euro.

Bireysel olarak bir Fado kulübüne gidişi hesap ediyorum. Sadece müzik dinlemek için giriş ücreti 25 Euro, buna yemek ve içki eklersek 50 Euroyu bulacak. Bu hesabı yaptıktan sonra grupla gitmenin uygun olacağı çıkıyor meydana. Otobüs bizi Bairro Alto’ya getiriyor. Gündüz göremediğimiz bir başka “miradores”den, yukarıdan, karşıdaki Sao Jorge Kalesi’ni seyrediyoruz, Elevadores Gloria’yı görüyoruz.

Bu füniküler de Bairro Alto’yu aşağıdaki Rossio Meydanı’na bağlıyor. Yukarı Mahallenin daracık sokaklarındaki Cafe EL LUSO’ya giriyoruz. Lezzetli  balık menüsü ardından program başlıyor. Önce folklorik danslar, balıkçılar, gemiciler, işlemeli kıyafetleri ile güzel kızlar, sonra fadistalar… İki kadın, iki erkek fadistadan herbiri 3 fado söylüyor, adet öyle imiş…

Uzaktaki sevgiliye sesleniyor içli sesler, gırtlak nağmeleri, denize açılan sevgili dönsün diye yalvarıyor. Bazı melodileri biz de birlikte söylüyoruz, gençler değil ama benim yaşımdakiler biliyor bu ezgileri. Çok geç olmayan bir saatte programın bitişi ile kapıda hazır taksilerimize biniyoruz.

Şöförümüz Lorenzo Portekizceden başka dil bilmiyor ama İtalyanca herşeyi hallediyor. 72 yaşındaki Lorenzo 50 yıldır araba kullanıyor, hız sınırını zorlayan, şarkılar ve tezahüratlar arasında geçen taksi yolculuğumuzun sonunda yatak bana çok güzel görünüyor… Yarın Lizbon dışında, Sintra’daki saraylara gideceğiz… Program hazır, tur şirketine 70 Euro veremem, benim tur 15 Euro’ya mal olacak…

Sintra, Cabo da Roca ve Cascais gezimizi okumak için buraya buyurun :)

Gülnar Erkman

LİZBON OTELLERİ

LİZBON’DA NEREDE KALINIR?

Lizbon’daki konaklama seçenekleri için bencetatil.com olarak bizim en çok tercih ettiğimiz online rezervasyon sitesi Booking.com‘u inceleyebilirsiniz. Hem çok sayıda fotoğraf ve doğru bilgiler, hem de gerçek konukların ayrıntılı ve güvenilir yorumları mevcut.