Didim Tatili

Çeşme tatili
29/06/2023

Didim’in En Güzel Koyları

Biz Didim’in en çok berrak ve temiz denizini seviyoruz. Ayrıca ılık suyuyla saatlerce denizde kalabilme keyfini yaşattığı için de mutlu ediyor Didim tatili bizi. Aslında Didim beldesi bize her açıdan hitap etmiyor maalesef. Mesela bir Datça’nın sevimliliği ya da Çeşme’nin şıklığı yok sanki orada. Bir de gece hayatı da pek istediğimiz tarzda değil çünkü eller havaya tarzı müziklerin çalındığı mekanlar ve türkü barlar biraz daha fazla. O yüzden, özetle, sadece o çok güzel denizi için sık sık gittiğimiz bir belde Didim.

Didim tatillerimizden en kapsamlı gezdiğimiz 2022 yılındaki gidişimizden size de fikir vermesi için en güzel koyları seçtik. Ayrıca kaldığımız otel bilgisi ile Didim’in genel görünümünden fotoğraflar da paylaştık bu yazımızda.

Burası Didim’e giderken yolda uğradığımız Kuşadası‘ndan görüntüler. Planımızda Kuşadası yoktu ama bir sonraki tatillerden birinde gitmek ister miyiz diye bir göz atalım dedik çünkü daha önce Kuşadası’na pek yolumuz düşmemişti.

Didim Koyları ve Plajları

2022 tatilimizde Didim’in koy ve plajlarını sırasıyla gezelim dedik ve ilk önce Manastır Koyuna gittik. Didim’in girişindeki Manastır Koyu dalgalı olmadığı zaman oldukça güzel bir plaj. Suyu berrak ve Didim’in her yerinde olduğu gibi ılık. İster kendi masa sandalyenizi atın, ister tesiste oturun, gayet keyifli bir plaj burası. Arabanızı da neredeyse denizin kenarına kadar götürebiliyorsunuz.

Ⓒ Google Maps

Manastır Koyu sonrasında yolumuzun üzerinde Didim 3. Koy Plajı vardı. Burası tesisi de olduğu için ve bir de merkeze yakınlığı dolayısıyla oldukça kalabalık bir plaj; o yüzden biz tercih etmedik ama güzeldi o ayrı.

Bu 3. plaj denilen yerin sağında ve plajın en sonunda Didim Yat Limanında Blue Point diye bir beach club var. Biz orada denize girmeyi tercih ettik. Hem tesis çok kalabalık değildi, hem denizde insanlar et et üstüne değildi. Ayrıca yemekleri de çok güzeldi. Tek kusuru giriş fiyatı biraz yüksekti.

Yine bu tarafta 3. Plajın sol kısmında bir başka beach club daha vardı, Laur Hotel’e aitti. Oraya da girdik ama denizi pek sarmadı bizi, hemen çıktık.

Buradan sonra yolumuzun üzerinde Didim’in en meşhur plajı Altınkum vardı. Altınkum Plajı çok güzel bir denize sahip ve upuzun bir sahili var ama yine de merkezi oluşu nedeniyle çok kalabalık.

Yani şöyle:

Didim Tatili

O yüzden biz bu güzel denize girmenin iki yolunu bulduk, size de tavsiye ederiz. Birinci önerimiz Medusa heykelinin karşısındaki Altınkum’un başlangıç noktasında bulunan Engelsiz Plajı olarak adlandırılmış bölgeyi kullanmanız. Engelli vatandaşlar için düşünülmüş bir plaj bu kısım. Burası gördüğümüz kadarıyla Altınkum’un en sakin noktası.

Ⓒ Google Maps

Altınkum’un çok kalabalık olmadığı bir zamanda denize girmek için ikinci bir seçenek ise plaja erken saatlerde gidip, plaj dolmadan önce tadını çıkarmak. Biz Didim’deki ikinci günümüzde öyle yaptık. Aşağıdaki fotoğraflarda da görülebileceği üzere sabah saat 10:00 – 11:00 arası epeyce sakindi plaj.

Altınkum’dan sonra Cennet Koy Plajları vardı sırada görmek istediklerimiz arasında. Burada arka arkaya 3 farklı koy var.

Aşağıdaki fotoğraflar ilk iki koya ait. İkisi de ufak koylar ama tesis mevcut.

Haritadan bakacak olursanız da ilk iki koy şu şekilde.

Ⓒ Google Maps

Biz denize girmek için tercihimizi en büyük olan ve Didim Martı Sitesi sahilinde yer alan Cennet Koyundan yana kullandık. Burayı o kadar çok sevdik ki ertesi gün bir daha geldik.

Bu koya bakmak için önce diğer iki koydan yürüyerek geldik. Güzelliğini ve sakinlik potansiyelini görünce geri dönüp arabayla tekrar geldik. Arabayı yine sahilin dibine kadar indirebiliyorsunuz ama çok ufak bir yokuş var orada, o yüzden aracınızın altı çarpmasın diye yavaşça inmek lazım.

İşte arabayla geldikten sonra güneşi batırana kadar keyfini çıkardığımız güzel Cennet Koyu.