Kos’dan selam, komşuya devam…

Brigitte Bardot’un meşhur ettiği balıkçı kasabası: St. Tropez
20/07/2014
Farklı bir Yunan Adası gezisi: Volkan Adası Nisyros’da bir gün…
07/08/2014
Brigitte Bardot’un meşhur ettiği balıkçı kasabası: St. Tropez
20/07/2014
Farklı bir Yunan Adası gezisi: Volkan Adası Nisyros’da bir gün…
07/08/2014

Öğleden sonra adanın diğer tarafındaki Kardamena köyüne geçtik. Bu köyden de karşıdaki Nisyros’a tekneler kalkıyor. Kos’dan 1,5 saat, buradan 45 dakika sürüyor volkan adası.

Kardemena

Dar sokaklarda dolaştık, neşeli sahilde gezindik, ufak bir bira keyfi yaptık ve dağ yollarından Pyli köyü üzerinden, yemyeşil daracık virajlı yollardan yamaçtaki Zia köyüne tırmandık.

Pyli tepelerinden tuz gölü Aliki'ye bakış...
Pyli tepelerinden tuz gölü Aliki’ye bakış…
Pyli Müze Ev
Pyli'nin yaşlıları
Pyli’nin yaşlıları

Zia, tüm rehber kitaplarda gidilmesi gerekli kategorisinde… çok hak verdik biz de. Dikeos Dağı’na yaslanmış, içinden sular akan yemyeşil bir köy. En önemli özelliği buradan, karşıdaki Kalymnos adası arkasından güneşin batışını seyretmek. Turist mevsiminde güneşin batışına yakın boş masa bulunmazmış. Biz şanslıyız, sokaklarda gezenleri toplasan, ancak bir lokantayı doldurur, burada ise her manzaraya hakim yerde bir taverna mevcut. Arabamızı köy meydanına park ederek, daracık, taş döşeli yoldan hediyelik eşya dükkanlarına bakarak yükselmeye başladık.

Zia çarşısı

Köy  evleri, akan sular, bahçeler arasından tepedeki Panaghia Koimesis = Meryemin Ölümü kilisesine ulaştık.

Meryem Kilisesi

İçerdeki basit ama çok renkli freskoları inceledik ve meydandaki en iyi yeri kapmış Oromedon Taverna’ya, denize ve Kalymnos’a nazır bir masaya kurulduk. Alüminyum folyoda peynir fırında, nefis mücver, dolmades avgolemono=limon terbiyeli dolma, uzo ve kahveden oluşan yemeğe 27.50 € ödedik.

Oromedon Taverna

Bence Kalymnos Adası gerisinde kıpkırmızı batan güneş bu parayla ölçülemez, helal ettik…

Zia Tepesi'nden güneşin batışı...
Zia Tepesi’nden güneşin batışı…

Akşam ışıkları yanarken biz de Kos’un en canlı piyasa bölgesindeki bir kafedeydik…