Baltık Ülkeleri Gezisi…

Sonbaharda şiirsel bir gezi…
14/11/2014
Rengarenk Riga…
25/11/2014
Sonbaharda şiirsel bir gezi…
14/11/2014
Rengarenk Riga…
25/11/2014

St. Anne Kilisesi (Šv. Onos bažnyčia ) ve önündeki şair Adam Mickiewicz heykeli…

LETONYA – RİGA uçağina binerken yaşadığımız sürpriz

THY ile Riga uçağına binmek üzereyken eşim Murat’ın tenis kulübünden arkadaşları ile karşılaşmayalım mı? Şok. Aynı bölgeye gidiyoruz ve onlar tam arkamızda. Tesadüfün böylesi. Gezi sırasında birkaç kez daha şaşırtıcı bir şekilde bu grupla karşılaştık. Letonya- Riga’da bisiklet turu sırasında, Estonya – Tallinn’de de eşim bana çiçek alırken. Daha sonra onlar Helsinki tarafına geçtiği için bir daha yollarımız kesişmedi.

001-BT
İstanbul – Atatürk Havaalanından yola çıkış…

Baltık bölgesinde yaz döneminde hava

Baltık Ülkelerinde hava oldukça sıcaktı. Hazırlık aşamasında kalın kıyafetler ayarlamıştım ve hiç ince giysim yoktu. Eşim son dakikada, “Hava çok sıcak görünüyor. Şort falan al” dedi. İyi ki demiş ve ben de Allahtan almışım zira gezi boyunca onları giydim. Kalın kıyafetler hiç dokunulmadan aynen geri geldi. Bir ara yağmur yüzünden hava biraz serinledi ama o da kısa sürdü. Hatta Estonya’nın Pärnu kentinde yüzdük bile. Baltık Denizinde yüzmek ilginç bir deneyimdi. Onu da anlatacağım ileride.

Estonya’nın Pärnu kentinde denize girdik…

Yağmur deyince yağmur yağdığı zaman cidden şiddetli ve bardaktan boşanırcasına yağıyor ancak kimse aldırmıyor. Yağmurda şemsiyesiz rahat rahat yürüyorlar. Zaten fazla uzun da sürmüyor. Bir süre sonra güneş açıyor.

Özetle, yağmurluk tarzı kıyafetler ve şemsiye alın ama yazın Baltık Ülkelerine giderken hafif giyinmeye çalışın. Hava oldukça ılıman.

Baltık rotasının incileri

Baltık bölgesinde neler yaptık derseniz. Art Nouveau güzeli Riga’yı turlayıp, Viljandi Folk Festivaline giderken yol üstünde Gauja Nehri vadisinde eski bir yerleşim yeri olan Letonya’nın Cesis adlı kentini gezdik. Suda oynayan çocukların neşesine dâhil olduk.

Letonya’nın Cesis kentinde 13. Yüzyıldan kalma kale kalıntıları…

Estonya Viljandi Folk festivalinde İrlandalı grup ile coştuk. Baltık Denizi kıyısındaki Estonya’nın başkenti Tallinn’e doğru uzandık.

Estonya’nın Viljandi Kentindeki Folk festivali…

Tallinn şehrini hem gece hem de gündüz bir acele gezip, yağmur başlamadan yola koyulduk. Gece gezmesinde yukarıda bahsettiğim Türk grupla, eşim bana çiçek alırken karşılaştık ve Baltık’ta gezdikleri bölgeler hakkında epey bilgi aldık. Yüzdüklerini, suyun oldukça sıcak olduğunu söylediler. Onlar bize ilham verdiler. Biz de bu sayede Baltık Denizinde yüzme deneyimini tattık…

Estonya’nın başkenti Tallinn…

Tallinn’i yağmur içinde bırakıp, Lahemaa Milli Parkına gittik. Käsmu Yarımadasında buzulların geri çekilirken ardında bıraktıkları kayalardan (boulder) oluşan doğa oluşumunu ilgi ile izledik. Denizin içindeki doku çok çarpıcıydı.

Estonya’daki Lahemaa Milli Parkında buzulların çekilmesi ile ortaya çıkan kayalar ilginç bir doku oluşturmuştu…

Estonya’nın yazlık bölgesi Pärnu’de yüzüp, kendimizi kırlara, Letonya’nın Sigulda adlı yemyeşil bölgesine attık.

Letonya’daki Sigulda kentinde yeni kale…
Letonya’daki Sigulda kentinde yeni kale… 1878 yılında yapılan Neo-Gotik stildeki kale Kropotkin Ailesinin malikânesiydi. Birçok kere değişen bina 1993’ten beri Sigulda Belediye Meclisinin ikametgâhı…

Buradan kalkıp, eski kent bölümü Dünya Mirasları Listesine eklenmiş, 1500 kadar tarihi esere sahip Litvanya’nın başkenti Vilnius’u gezelim dedik.

Litvanya’nın başkenti Vilnius’taki Ulusal Drama Tiyatrosunda Dram, Trajedi ve Komediyi temsil eden üç esin perisi…

Vilnius’un Uzupis adlı sembolik cumhuriyetini kurmuş bohem bölgesine bayıldık.

Litvanya’nın başkenti Vilnius’un Uzupis bohem bölgesinde fotoğraflarını çektiğimizi görünce bizden bahşiş alan gençler…
Uzupis’in sembolik cumhuriyetinin tabelası… Her yıl 1 nisanda bölge sakinleri kendi kendilerine ilan ettikleri özerk cumhuriyetin Bağımsızlık Günü’nü kutlarlar…
Uzupis’in sembolik cumhuriyetinin tabelası… Her yıl 1 Nisan’da bölge sakinleri kendi kendilerine ilan ettikleri özerk cumhuriyetin Bağımsızlık Günü’nü kutlarlar…

Litvanya’nın başka güzelliklerini de gördük. Trakai kentinin masal kalesinde keyif yaptık. Grandük Vytautas, Galvė Gölündeki küçük bir adayı seçerek 15. Yüzyıl başlarında Avrupa’nın en güçlü kalelerinden biri olan Trakai Kalesini (Ada Kalesi) inşa etmiş.

Litvanya’daki Trakai Kalesinde keyfimiz tamdı…

Litvanyalılar için pasif direnişin sembolü haline gelen binlerce haç dikilerek bir tepe oluşturulmuş Hill of Crosses (Haçlar tepesi) adlı bölgeyi şaşkınlık içinde gezdik. Herkes büyüklü küçüklü binlerce haç dikmiş bu tepeye. Halen de dikiyorlar. Hatta haç dikme kurallarının yazılı olduğu bir genelge bile var.

Litvanya’nın Siauliai kentindeki Haçlar tepesi…

Vilnus’tan çıkıp, yemyeşil alanlarda mola vererek tekrar Riga’ya ulaştık ve Baltık Ülkelerinde 8 rakamlı bir rota çizerek, sürekli bir ülkeden diğerine kontrol olmadan rahatça girip çıkarak turumuzu tamamladık.

Litvanya’da Trakai yolu üzerinde mola verdiğimiz doğa harikası Zveju Namai-Kavine…

Riga’ya dönerken açlıktan başımız dönmüş bir halde Bauska Kasabasında bulduğumuz bir restoranın otoparkına girmek üzereyken yanlış yönden girdiğimiz için polisle başımız derde girdi.

Letonya’nın Bauska Kasabasındaki bu restoran güzel yemekleri yanında polisle yaşadığımız diyalog nedeni ile de unutulmazlar arasına girdi…

Bu ve buna benzer diğer maceralarımızı parça parça halinde sunacağım gezi yazımda okuyabilirsiniz. Haydi turumuza çiçeklerle süslü canlı ve tarihi bir Art Nouveau kenti olan Riga ile başlayalım.

Riga gezi yazısını okumak için, fotoğrafı tıklayabilirsiniz :)

Riga Gezi Yazısı
3001-Alberta iela 13-BT
Riga Klusais Centrs – Art Nouveau Bölgesi Rehberi

Estonya ve Viljandi Folk Müzik Festivali yazısı için buraya buyurun :)

1035-bt
Estonya – Viljandi Folk Müzik Festivali

Füsun Erdoğanlar Bengisu

5 Comments

1. Avrupada Yasam dedi ki:

Oraya kadar gelmişken keşke Finlandiya ya da uğrasaymişsınız :)

2. Korhan Kolcu dedi ki:

THY’nin kampanyasından biletlerimizi aldık. nasıl bir yerdir ne yaparız diye düşünürken siteniz çıktı karşımıza:) elinize sağlık… gezimiz boyunca güzel bir rehber olacak bizim için.

3. selda dedi ki:

merhabalar bizde eşimle arabayla baltık turu yapmak istiyoruz fakat ülkeler çok küçük diye araba kiralamada kararsız kaldık siz tavsiye edermisiniz.cevap verirseniz çok sevinirim..

• Füsun Erdoğanlar Bengisu dedi ki:

Merhaba Selda Hanım,

araba kiralamayı kesinlikle ve hararetle tavsiye ederim. Çünkü kırlık bölgeler çok güzel ve oralara toplu taşım sanırım yok. Zaten göreceksiniz yollar da ıssız. Duraklar var ama ben hiç içinde bekleyen insan göremedim. Yollar düz ve rahat. Araba kullanmak çok keyifli. Yol boyunca ağaç tünelleri, geyikler, saman balyaları, şirin köy evleri var. Yerel araba kiralama firması ADDcarın fiyatları çok uygun ancak tam sigorta alın. Biz arabanın önünü çizdiğimiz için 170 euro ödemek zorunda kaldık ve şok olduk. Her türlü sigortayı alın. Sürprizle karşılaşmayın. Yollar bozuk arada oraya buraya değebilir araba. Biz sanırım yüksek kaldırıma sürttük. Navigasyon çok iyi. Sigulda’da kırlık alanın ortasında Reinis diye bir konuk evinde kaldık. Orayı bulmak için koordinat verdim. Tam nokta atışı oldu. Mekanın önüne geldik. Yoksa o gece karanlığında hayatta bulamazdık orayı. Reinis çok temiz çok yeni bir konaklama yeriydi. Bayıldık. Araba ile giderken çok güzel yeme içme yerleri göreceksiniz. Yemekler şahane. Mekanlar kırlık alan içinde göletler falan var. Büyüleyici bir coğrafya. Şimdiden iyi yolculuklar. Vaktim olduğunda gezimizin kalan kısmını da yazacağım bencetatil.com sitesine. Oradan incelersiniz detayları.