Romanya’da Noel Tatili

Arabayla Baltıklar Turu: Bölüm 5 – Letonya, Riga Gezisi
18/01/2024

Craiova

Sibiu’da biraz daha kalmak isterdik belki ama planımız öğleden sonra Craiova şehrine varmak olduğu için, buraya çok doyamasak da, öğle vakti yola koyulduk. Craiova’ya yolumuz yaklaşık 4 saat sürdü. Yolda ara ara durup, fotoğraf çekerek ve etrafı seyrederek ilerledik. Mesela Călimănești denilen kasabaya girerken gördüğümüz bu at heykelleri çok sevimliydi, o yüzden durup fotoğraf çekmek istedik.

Călimănești kaplıca otellerinin bulunduğu şirin ve küçük bir Spa Town.

Călimănești kasabası Romanya’nın en uzun nehri olan (Türkçe’de Oltu diye bilinen) Olt River kenarında yer alıyor. Sibiu’ya giderken de, Sibiu’dan Craiova’ya geçerken de epeyce uzun bir süre bu nehir boyunca gidiliyor ve nehrin kıvrımları nedeniyle epeyce virajlı bir yol olduğundan yolculuk tahmin edilenden daha uzun sürüyor.

Yaklaşık 4 saat süren bir yolculuktan sonra Craiova’ya vardığımızda yine önce otelimize yerleştik. Bu şehirde konaklama için fotoğraflarına bakıp şık bulduğumuz La Rocca Boutique Hotel’ini tercih ettik. Her ne kadar lobideki dev at heykeli bize hiç şık görünmese de, odamızın dizaynı güzeldi ve genelde otelden memnun kaldık.

Otelimiz şehrin merkezinden ve tarihi bölgesinden biraz uzakta idi, saat de biraz geç olmuştu. Biz de hava kararmadan şehrin tarihi bölgesini gezelim diye yürüyerek gitmek yerine, eşyalarımızı otele koyduktan sonra tekrar arabamıza atlayıp, yola koyulduk. Şehrin eski bölgesine en yakın kapalı otopark olan Parcarea Subterană’yı tercih ettik ve biz yandık aman siz yanmayın!!!! Öncelikle dijital ekranda 65 tane boş yer var yazmasına rağmen istisnasız hepsinde “Reserved” yazılı kağıtlar yapıştırılmıştı. Dolaş dolaş yarım saat yer arandıktan ve bizim gibi yer arayan diğer kurbanlarla birlikte ağır aksak otoparkı bolca turladıktan sonra mecburen çıkmaya karar verdik. Yer araması ve dışarı çıkması yarım saati geçti resmen. Bu sinir harbi üzerine bir de o arama safhasında geçen yarım saatin parasını ödeyip, park edemeden çıktık.

Yollarda epeyce arandıktan sonra Calea Unirii isimli sokakta 71 no yazan binanın önüne park edip şehri gezmeye başladık.

Öncelikle ertesi gün aydınlıkta da Craiova şehrini gezmiş biri olarak şunu söyleyeyim, Sibiu şehri buradan kat kat daha güzel, hatta bu şehir pek de öyle iç açıcı gelmedi bize gün ışığında. Ama gelgelelim gece vakti Sibiu’dan çok daha ışıl ışıl, çok daha süslü, çok daha çekici ve Noel marketleri ve süslemeleri açısından da çok daha üstündü. Yani bu şehri Noel zamanı gezmenizi tavsiye ederiz sadece, onun dışında çok da bir esprisi yok sanki.

Bizim şehri yürüyerek gezme rotamız şu şekildeydi…

© googlemaps

Calea Unirii, Strada Lipscani, Strada Panait Moşoiu ve Strada Alexandru Ioan Cuza

Sibiu’da sadece büyük olan meydanda Noel marketleri vardı ama Craiova’da Noel marketleri sayıca çok daha fazlaydı.

Calea Unirii ve Strada Panait Moşoiu caddeleri boyunca ve Strada Alexandru Ioan Cuza üzerindeki Mihail Viteazul Meydanında Noel marketleri kurulmuştu. Yine bu caddede Lunapark vardı ve English Garden çok romantik bir şekilde süslenmişti. Strada Lipscani caddesi ise noel marketleri olmasa bile ışıl ışıl süslemeleriyle oldukça göz alıcıydı.

İşte Calea Unirii

Bu da bu cadde üzerinde girdiğimiz dekoru hoşumuza giden bir kafe.

Birkaç da video paylaşayım buradan…

Ve en ışıltılı yerlerden biri olan Strada Lipscani caddesi…

Bu cadde üzerindeki kilisenin önündeki melekler çok hoştu…

Strada Lipscani caddesinde yürürken solumuzda gördüğümüz Strada Theodor Aman’daki süslemeler de çok hoştu ama burada noel marketleri yoktu.

Geceki ihtişamı gündüz gezerken bulamadık maalesef…

Bu caddenin bitiminden sola dönüp, yine ışıl ışıl olan Strada Panait Moşoiu caddesine girdik. İşte buradan görüntüler…

Bu caddede gezip, bir de sıcak şarap keyfi yaparak etrafı seyre daldık. Bu arada not düşelim, Almanya’da “Glühwein” olarak bildiğimiz sıcak şaraba Romanya’da “Vin fiert” deniliyor

Sıcak şarap keyfi sonrasında Strada Panait Moşoiu caddesinin bitiminden Strada Alexandru Ioan Cuza caddesine doğru sola döndük. William Shakespeare Meydanı, English Park ve Mihail Viteazul Meydanı bu cadde boyunca yürüdükçe karşımıza çıktı.

William Shakespeare Meydanı

Caddenin karşısında ilk gördüğümüz yer olan William Shakespeare Meydanında Lunapark havasında bir eğlence ortamı hazırlamışlardı.

Macaristan ve Romanya’da çok karşımıza çıkan ve tadını çok sevdiğimiz Kurtos Kalacs (Chimney Cake) satılıyordu burada. Hiç kaçırılır mı o tat… Elbette 2 tane kaptık hemen 😊

İşte böyle bişi… Susamlı, tarçınlı vs çeşitleri var.

English Garden

Strada Alexandru Ioan Cuza boyunca yürümeye devam edince hemen karşımıza sol tarafta English Garden çıktı. Park ışıl ışıl süslenmişti. Ağaçlar bile parıldıyordu. Ortamda romantik bir hava vardı.

Bu parkta iki aşık gibi birbirlerine kafalarını dayamış gece lambalarının olduğu banka bayıldık. Hem gece hem de ertesi sabah gün ışığında yanına gidip “lovey dovey eyes” ile seyrettik kendilerini 😊

Mihai Viteazul Meydanı

Mihai Viteazul meydanındaki ortam diğer Noel marketlerinden epeyce farklıydı. Burası peri masalları konsepti ile mavi-yeşil renklerde süslenmişti.

Şu minnoş şirin kulübelere bayıldım…

Yakındaki parkın içinde buz pateni sahası da vardı.

Çocukların ve çocuk ruhlu yetişkinlerin en çok bayıldığı yer burasıydı gibi geldi bize. Epey fotoğraf çektik bu meydanda ve hem kalabalık haldeyken gezdik, hem de kapanış saatinde geri gelip biraz daha oyalandık burada…

Akşam yemeği: Gyros

Noel marketlerinde yaptığımız mini atıştırmalardan sonra, gece gyros (döner) yediğimiz yerde inanılmaz mutlu olduk çünkü Yunanistan’da bile bu kadar güzelini yemedik. %100 Romanya markası bir zincir restoran burası, adı da Spartan. Domuz-dana-kuzu-tavuk eti seçenekleri mevcut. Hem döneri hem de sosu ve salatası mükemmeldi. Tek kusuru siparişten sonra yarım saat kadar beklememizdi. O kadar çok insan burayı tercih ediyor ki yetişemiyorlar sanki.

Strada Panait Moşoiu caddesinin bitiminde, Strada Alexandru Ioan Cuza caddesine çıkarken hemen solda burası…

Son olarak, yola çıkmadan önceki sabah Craiova’yı tekrar turlarken çektiğimiz bir kaç fotoğrafı paylaşayım…

2 Comments

1. Kayhan Kaymaz dedi ki:

Dilek’cim harika sağlıklı mutlu yıllar dilerim